close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מהו נסח טאבו?

מערכת שורשכז טבת, תשפא11/01/2021

חשוב לבחון את הנכס על כל צדדיו השונים, הן בהיבט מצבו שעל פני השטח, והן על-פי בסיס נתונים קיימים שיכולים לספר לנו על מצבו באופן מדויק ומפורט

תגיות:
צילום: pixabay
מטבעה, עסקת מקרקעין מגלמת בתוכה הוצאה והכנסה של מאות אלפי ועד מיליוני שקלים. על-כן, כל פרט שיתפספס ולו הקטן ביותר, עלול להוביל להוצאות מפתיעות ולא נעימות של אלפי ואף עשרות אלפי שקלים.

בדיוק מן הסיבה הזו, חשוב לבחון את הנכס על כל צדדיו השונים, הן בהיבט מצבו שעל פני השטח, והן על-פי בסיס נתונים קיימים שיכולים לספר לנו על מצבו באופן מדויק ומפורט.

תעודת הזהות של נכס המקרקעין
ביצוע חקר מעמיק אודות נכס המועמד למכירה, לא מחייב עבודת בילוש מאתגרת. כל שעלינו לעשות הוא להיכנס לאתרה הממשלתי של הרשות לרישום והסדר
צילום: pixabay
זכויות מקרקעין המופעל מטעמו של משרד המשפטים, ולהוציא בקשה מסודרת להפקתו של נסח טאבו.
נסח זה, ניתן לכנותו במידה רבה כתעודת הזהות של הנכס. הוא מגולל את כל פרטיו השונים, ומאפשר לנו להכיר אותו טוב יותר מכל תיאור, מרשים ככל שיהיה.

אל לנו להסתמך על הפרטים הניתנים מטעם בעליו הנוכחיים, ובנסח הטאבו תוכלו למצוא מידע מקיף אודות עיקולים ושעבודים במידה וישנם, מיקום, בעלי הזכויות הקיימים על כל שמותיהם ופרטיהם, חנייה, קומה, מידות ועוד.

כיצד מתרגמים זאת לעסקת מקרקעין?
אם נסח הטאבו לא העלה כל סימני שאלה או נורות אדומות דוגמת חריגות בנייה, אז הרי שניתן להמשיך בעסקה ולהתקדם עד לשלב החתימה על חוזה המכר.

מתפקידו של עוד מקרקעין לתרגם את האמור בנסח הטאבו, וכן את השתלשלות המשא ומתן אל מול הבעלים הנוכחיים, לחוזה מכר מפורט המציין את חובותיהם וזכויותיהם של שני הצדדים.

דוגמה נפוצה לכך היא כאשר ישנו עיקול ושעבוד. זהו בהחלט לא דבר נדיר, רק שצריך להבטיח את ביטחונם של הרוכשים החדשים. לכן, מוטב יהיה לשלב בחוזה המכר תנאי, ובו הבעלים הנוכחיים יכסו את חובותיהם באמצעות הרווח שיקצרו כתוצאה ממכירת הדירה.
אין להסתמך רק על טוב לבו של הבעלים הנוכחיים, יש לתקף זאת באמצעות חוזה מוסדר בין הצדדים.

האם די בנסח טאבו כדי להשלים עסקת מקרקעין?
נסח הטאבו הוא חלק משמעותי מתחילתה של עסקת מקרקעין, אך הוא איננו פוטר אותנו מלבצע בדיקות מקיפות נוספות.
עסקת מקרקעין טומנת בחובה את האפשרות למגוון רחב של הפתעות, ואת כולן ניתן למנוע באמצעות ליווי על-ידי עורך דין מיומן בתחום.

כך לצורך הדוגמה, ניתן לספק תחזית מדויקת להוצאות המס הצפויות למוכרים (קרי, מס שבח והיטל השבחה), וכן מס רכישה המוטל על הרוכשים מתוקף העובדה שקניית נכס מקרקעין משמעה השקעה.

כמו כן, יש לכלול בדיקות רבות נוספות לרבות בדק בית, ובדיקת סביבתו של הנכס. האם צפויים פיתוחים אזוריים? מה הוא הרקע הסוציו-אקונומי של הסביבה הקרובה? קרבתם של בתי ספר ומוסדות ציבוריים ועוד.

למידע נוסף בנושא, ניתן לבקר באתרו של עו"ד ישראל אליאב
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה